Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 25 februari 2009

LÖN!! SILVER!! …och mera kärlekshysteri…

Visst får man ett lyft när lönen kommer!! :-) Nu brände jag lite av den redan i går då jag faktiskt hittade lite fynd på Adlibris bokrea. Jag köpte mig några nya deckare och är de bra så ska jag recensera dem här!!
Jag känner också ett stort sug efter att få gå ut och shoppa lite nya kläder och möbler! Känner starkt behov av att förnya för tillfället!!

I går såg jag lite på ” Min bil är min älskarinna” som gick på kanal 5. Måste säga att som bilägare känner jag mig äcklad och förorättad… Tänk om någon skulle ha varit och lämnat ”spår” på min bil… Fy vad äckligt!! Jag kan faktiskt inte förstå den läggningen alls och det kan inte stå rätt till hos dessa personer. Hur kan man gå igång på att hångla med en bil??

Känner att jag måste kommentera det stundande kungabröllopet en gång till. Ska svenska tidningar och övrig media skriva och rapportera om detta i över ett år nu så kommer jag att krevera!! Det är väl jättekul att två personer funnit varandra och är kära, men utöver det – vem bryr sig!? Och jag tycker inte att det är okej att vi skattebetalare försörjer ett maktlöst kungahus i det här landet!! Hörde i dag att Daniel måste sluta sitt jobb för att leva på ”våra” pengar. Vore det inte bättre att de andra skaffade sig jobb i stället?? Det är ju heltokigt! Med tanke på finanskriser och liknande, t.ex. undermålig vård och skolmat, så borde man kunna använda de pengar som går till kungahuset på ett bättre sätt! Försörj er själva och är det inte så att det är brudens far som ska stå för bröllopet? Lite egna pengar borde väl kungaparet ha, eller…? En annan tanke som slog mig i går var – vad tycker drottningen om det här egentligen?? Hon såg inte så lycklig ut och kunde inte säga ett enda ord direkt ur hjärtat…

VM-sprint! Var det dagen för revansch? Japp det var det!! :-) Delvis i alla fall... Damerna tog silver – suveränt bra gjort!! Grattis Lina och Anna!! Vårt andra silver i detta VM – helt otroligt!!
Men herrarnas prestation var knappast någon upprättelse…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar