Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 18 februari 2009

TV-recensioner…

I går kväll såg jag premiären av TV3:s nya serie ”The Mentalist”. Det positiva med den var att den inte var en kopia av ”Criminal minds” (som jag befarade) men det negativa var att den inte alls heller höll samma kvalitet som ”Criminal minds”… Det var lite rörigt och man fick ingen känsla för karaktärerna. Inte ens huvudpersonen kändes som någon man sympatiserade med… Serien kommer inte med på topplistan här till höger!!
Sedan är det inte kul med treans alla reklamavbrott… Man får aldrig riktigt komma in i programmen då de har 3 reklamavbrott. Att visa 5-10 minuter innan första pausen gör ju att man inte kommer in i handlingen alls. Då är fyrans och femmans upplägg med bara 2 lite längre reklamavbrott/program bättre! Man får mer känsla för och sammanhang i programmet man ser på. Men det bästa skulle naturligtvis vara att slippa avbrotten alls. Såg på en trailer på 3:an i går att de ska ta över ”Brottskod försvunnen” (”Without a trace”) som nu går på svt1. Det har varit skönt att se en serie där utan reklam men om nu trean tar över den så hackas även den serien sönder! Jag har dock inte kunnat konstatera om det är repriser på gamla säsonger eller nya avsnitt som ska visas. Så jag hoppas på att de nya säsongerna fortsätter att gå i svt1 och att TV3 bara ska visa de gamla som jag resan sett.

I kväll är det säsongspremiär för Grey´s anatomy och det ser jag fram emot!! Det är en ganska söt och gullig serie om ett sjukhus i Seattle och läkarna som jobbar där. Men det söta och gulliga blandas också ut med svåra sjukdomar och alla patienter klarar sig inte. Det gör att den känns mer verklighetstrogen än den skulle ha gjort annars. Läkarna och övriga huvudpersoner har också sina yrkesmässiga och privata problem så det blir en bra blandning av romantik och dramatik på ett sött sätt! Den här serien rekommenderar jag varmt!!

Och så fortsatte framgångarna i skidskytte-VM! Även om det inte känns riktigt som framgångar när vi var så nära medaljer som vi var… I dag är det bittert men på sikt kommer det att ses som framgångar, speciellt med tanke på att tävlingarna i VM också ger världscuppoäng!! Nu håller vi tummarna för morgondagens stafett!!!!