Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 17 mars 2009

SM-slutspelet i ishockey…

…är nu för min del helt över!! Inget av lagen som är kvar känns som intressanta och jag kan inte hålla på något av dem…
LHC får helt skylla sig själva för att inte ha klarat av att slå Skellefteå! Det jag har sett av dem har varit stundtals lojt och oengagerat. Förra lördagen, 7/3, såg jag en av matcherna live och Skellefteå såg så mycket mer taggat och inspirerat ut! Alltså lyfter jag på hatten för dem och säger – Starkt kämpat!! Och grattis till att ha klarat av att slå LHC!! En riktig kämpaseger och ni är värda platsen i semifinalen!
Det var synd att inte Timrå vann i lördags! För att de skulle slå HV71 på hemmaplan i en avgörande match var för otroligt. Det är helt enkelt för svårt, men de kämpade väl! Hade de dock vunnit så hade jag hejat på dem nu, men det gjorde de alltså inte…
Återstående lag nu är: Färjestad, HV71, Skellefteå och Frölunda. Jag håller inte på något av lagen så här överger jag SM-slutspelet! Underdog är ju helt klart Skellefteå så visst vore det roligast om de skrällde men jag tror inte de har en chans…

2 kommentarer:

  1. Vaddå skylla sig själva??????????

    SvaraRadera
  2. De spelade helt enkelt för dåligt och var för omotiverade!!

    SvaraRadera