Sök i den här bloggen

Translate

söndag 27 september 2009

”Flickan som lekte med elden” - filmen

Nu har jag sett den! Och jag måste säga att jag tyckte om den! Som jag tidigare skrivit så var det ett tag sedan jag läste Stieg Larssons böcker så det är inte helt lätt för mig att säga hur mycket som skiljer boken från filmen (minns inte alla detaljer), men handlingen i filmen är bra och jag tycker att de fått med det viktigaste. Lisbeth Salander försöker ta tag i sitt förflutna och ordna upp de orättvisor hon råkat ut för. Men det är ett farligt förflutet och det leder till misshandel, mord och andra otäckheter. Som tur är har hon Mikael Blomkvist och Paulo Roberto m.fl. på sin sida... Jag tänker inte avslöja så mycket mer om handlingen här för jag tycker att ni ska läsa eller se trilogin själva. Det är kanske inte de bästa filmer jag sett (men de är bra) men det är definitivt det bästa jag läst!!

Filmen slutar så att man längtar efter fortsättningen, precis som boken gjorde. Alltså så väntar jag med spänning på ”Luftslottet som sprängdes”!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar