Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 11 februari 2010

Två veckor…

…fyllda av sport!! Äntligen är det dags för vinter-OS :-)


Nu kommer jag att sitta klistrad vid TV:n i två veckors tid så länge jag bara orkar på kvällarna. Vi har en ganska bra OS-trupp och en del ganska bra medaljchanser!


Framförallt så hoppas och tror jag på Helena Jonsson i skidskytte! Minst ett guld tippar jag att hon tar och det beroende på att hon inte verkar kunna bli nervös då alla andra blir det. Jag är så imponerad av henne!! Jag tror också att Anna-Carin Olofsson-Zidek kan ta en medalj och får hon till skyttet så blir det guld med tanke på att hon är så mycket snabbare än alla andra i spåret.


Sedan har vi också Anja Pärsson som inte går att räkna bort då det är dags för mästerskap och jag tror hon har bra chanser i störtlopp, super-G och kombination!


Tre Kronor tippar jag som bronsmedaljör som bäst! Jag tror inte att de riktigt har den rätta stämningen i truppen och dessutom är det väldigt svårt att försvara ett OS-guld.


I sprinten tror jag att Emil Jönsson tar guld, bara han inte strular till det eller kör för taktiskt, och på damsidan tar vi minst en medalj i sprint. Jag tror också att herrarna har chans på mer än en medalj (kanske Björn Lind) där och sprintstafetterna kommer att bli väldigt spännande…


Lars Lewén i skicross är också en person som jag tippar som guldmedaljör!


Andra möjliga svenska medaljörer är: curlinglagen (både herr och dam), Charlotte Kalla (silver tror jag), Marcus Hellner (om han har en bra dag), stafettlagen i skidor, alla tre stafettlagen i skidskytte (dam, herr och mixed) och damkronorna.


Jag vet att det är otroligt svårt att stå pall för favoritskap men vi måste ju tänka positivt och går allt osannolikt, otroligt och onaturligt bra så tror jag inte att ovanstående är någon orimlighet alls! Eller kanske... men man måste ju hoppas... ;-)


Heja Sverige!!


2 kommentarer:

  1. Det blir mycket TV...
    Jag tror Sverige tarn 3 guld, 6 silver och 4 brons. Fast man hoppas ju på ännu mer

    CH

    SvaraRadera
  2. Jag har tippat 21 medaljer... (7 guld, 7 silver, 7 brons)
    Jag valde att tippa med hjärtat för jag vill så gärna tro på dem! Och jag tycker vinter-OS är så kul! Och på pappret är inte 21 medaljer orimligt alls... Men det går ju sällan som det står på pappret...

    SvaraRadera