Sök i den här bloggen

Translate

måndag 22 februari 2010

Utmärkt av Tre Kronor

Detta var matchen att se!! Tre Kronor gjorde en kanonmatch mot Finland! Finnarna blev så gott som utspelade när Sverige vann med 3-0. Jag är fruktansvärt nöjd med mitt beslut att ställa klockan på 6.00 i morse och kolla på matchen trots att jag är ledig i dag. Svenskarna spelade snyggt och kontrollerat och hade absolut koll på matchen från början till slut. Finland saknade sting och verkade lite avslaget. Henrik Lundqvist gjorde en jättebra match och några snygga räddningar medan Kiprusoff i finska målet såg lite darrig ut. Det enda som oroar mig nu är att det gick för bra så att de blir bekväma och tror att kvartsfinalen är en lätt match men det kommer den inte att vara oavsett om vi möter Slovakien eller Norge. Den åttondelsfinalen avgörs på tisdag och kvartsfinalerna spelas på onsdag. Svenska målskyttar i dag var Nicklas Bäckström (1 mål och bäst på plan) och Loui Eriksson (2 mål).

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat av tre kronor.
    Det värsta är att nu blir det sannolikt Ryssland eller Canada i semifinalen. Tufft...

    Ch

    SvaraRadera
  2. Om vi tar oss till semi... Tre Kronor brukar ha svårt att göra ännu en bra match då de spelat ut ett lag... Och vem vet... Det kanske var så att Finland la sig för att slippa just Kanada eller Ryssland och i så fall är ju inte svenskarna så bra som de tror nu. Men matchen i dag var underhållande och jag vill tro att det var vi som spelade ut dem för då har vi åtminstone gjort en bra match i OS...

    SvaraRadera