Sök i den här bloggen

Translate

lördag 23 april 2011

"Dubbla begär" av Dominique Sylvain (originaltitel: "Passage du désir")

Det här är inte någon bra bok. Jag vet inte om det beror på att jag är för dåligt insatt i franskt rättsväsende eller om det är alla franska namn eller om det helt enkelt var så att historien är så dålig. Den fängslar mig aldrig och det är definitivt ingen bladvändare. Det är första boken jag läser av Dominique Sylvain så jag ska inte skriva att hon är en dålig författare för det kan jag inte uttala mig om efter en bok, men "Dubbla begär" är en story man klarar sig utan. Det hela utspelar sig i Paris. En amerikansk massös och strippa slår sig ihop med en pensionerad polis för att försöka rentvå den man som äger deras stamkrog. Han är misstänkt för att ha mördat sin flickväns väninna. Ja det är ungefär exakt så spännande och konstigt det hela är. De två huvudpersonerna jagar runt i Paris och förhör alla som känner de inblandade. Nej slösa inte bort tid på att läsa denna bok! Välj något annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar