Sök i den här bloggen

Translate

fredag 8 april 2011

Vår- och sommarnyheter från mitt favoritförlag Minotaur

Många av de böcker som jag läser ges i Sverige ut av Minotaur. De har enligt mig lyckats samla många av de bästa deckarförfattarna. På deras hemsida läste jag att det i vår/sommar kommer att komma några nya böcker som jag gärna vill läsa och därför också tipsa om. Det börjar nu i april med "Huset vid havets slut" av Elly Griffiths och sedan följer "Från andra sidan graven" av Simon Beckett i maj. Det toppas sedan i juni med en ny Peter Robinson-bok "Skuggor på vattnet". Jag har läst alla tre författarna innan och kan intyga att de skriver spännande böcker. Så dessa böcker står definitivt på inköpslistan till sommarens "solstolsläsning", om jag nu kan hålla mig till dess...
Men näst på tur står en nyinköpt bok, "Hämnden", av Reginald Hill. Även han är en Minotaurförfattare.  Återkommer med ett omdöme då jag läst alla 573 sidorna!

1 kommentar:

  1. Tack för bra lästips. Har läst Peter Robinsson men inte de andra. Dina boktips brukar alltid vara träffsäkra, så jag kommernog att försöka läsa alla tre.

    SvaraRadera