Sök i den här bloggen

Translate

söndag 26 februari 2012

"Villebråd" av Richard Montanari (originaltitel: "Merciless")

Nu var det ett tag sedan jag läste en bok av Richard Montanari men jag är nöjd med att jag valde den här boken först ibland alla mina reafynd från Adlibris. Det är full fart och spännande hela tiden i "Villebråd". En ung kvinna hittas död och lemlästad vid Schuylkillflodens strand i Philadelphia. Hon är klädd som en sagoprinsessa och ser ut att sitta och titta upp mot himlen. Jessica Balzano och hennes partner Kevin Byrne tilldelas fallet och när de börjar söka efter sanningen stöter de på fler och fler kusliga ledtrådar och makabra fynd. När ytterligare ett kvinnolik iklädd en gammaldags långklänning hittas inser de att de har med en seriemördare att göra. Ska de hinna hitta mördaren innan han slår till igen?

Jag gillar Montanaris böcker för de är lättlästa med korta kapitel och det händer hela tiden något. Det är inte svart och vitt, gott och ont, utan det finns gråzoner. Jag rekommenderar varmt hans böcker! Jag har tidigare läst och skrivit om "En sista bön" och "Dödsscen". Klicka på titlarna för att läsa om dessa två böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar