Sök i den här bloggen

Translate

söndag 21 oktober 2012

"Femtio nyanser av honom" av E L James (originaltitel: "Fifty shades of Grey")

Nu har jag läst en bok som inte alls tillhör den genre som jag normalt läser men jag var bara tvungen att läsa denna snackis. "Femtio nyanser av honom" av E L James är en bok som det skrivits och pratats mycket om och jag förstår till viss del varför nu. Den innehåller en hel del sex och det gör den naturligtvis till ett samtalsämne men den har en hel del annat också. Det är en historia om relationer, tillit, personligt bagage och mycket mer. Jag kan väl inte direkt påstå att jag tycker att den är ett litterärt mästerverk men jag är glad att jag läst den och jag är nyfiken på hur det ska gå för mr Grey och miss Steele så jag kommer nog att läsa de två böckerna som utgör fortsättningen på "Femtio nyanser av honom".
P.g.a. att Ana Steeles bästa väninnan är sjuk så ställer Ana upp på att göra en intervju för skoltidningen i väninnans ställe. Intervjuoffret är mångmiljonären och vd:n Christian Grey. Han är en otroligt vacker och karismatisk man men där finns också något som skrämmer henne. Han verkar vilja ha total kontroll över allt i hans liv. Efter intervjun har Ana svårt att inte tänka på Grey men hon inser att hon antagligen inte kommer att träffa honom igen. Något som visar sig helt fel för även Grey har fastnat för något hos Ana och bjuder ut henne. När hon tackar ja inser hon inte alls vad det kommer att föra med sig. Han väcker en massa känslor hos henne och då han introducera henne för hans innersta hemligheter och begär både skräms och lockas hon...

1 kommentar: