Sök i den här bloggen

Translate

lördag 15 december 2012

"En fröjdefull jul" av Viveca Lärn

December har hittills gått fort och den har varit fylld med mysiga och roliga saker för min del så jag har inte läst så mycket som jag hade tänkt. Men nu har jag i alla fall läst ut ännu en bok, "En fröjdefull jul" av Viveca Lärn. Jag har ju bestämt mig för att läsa böcker med jul- och vintertema fram till jul. Den här boken var kanske inte riktigt det jag tänkt mig men det är en liten söt julhistoria om människor på och från Saltön. Jag trodde att den skulle innehålla lite mer spänning men just den biten lyser med sin frånvaro. Det handlar om invånarna på Saltön (både de som bor kvar men också de som lämnat ön) och deras relationer, känslor och julförberedelser. Det är inte lätt att sammanfatta denna vardagliga story då det är många karaktärer man får följa men det handlar om depressioner, olika kärleksbekymmer, familjedramer och andra problem. Alla kämpar med sina liv och alla verkar innerst inne längta efter en fröjdefull jul...

"En fröjdefull jul" är den fristående fortsättningen på "Midsommarvals" och "Hummerfesten", vilka jag inte läst. Detta är ju inte riktigt den genre jag brukar läsa men jag tyckte att det var en mysig bok och vill man läsa en julroman med roliga och intressanta karaktärer så rekommenderar jag den här boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar