Sök i den här bloggen

Translate

lördag 22 december 2012

"Mord under julgranen" av Håkan Nesser, Åke Edwardson, Katarina Mazetti, Inger Frimansson, John Ajvide Lindqvist, Henning Mankell, Torbjörn Flygt, Arne Dahl, Maria Ernestam och Johanna Nilsson

Så här ett par dagar före julafton har jag passat på att läsa deckarnovellerna som samlats i boken "Mord under julgranen". Den innehåller 10 noveller alla av olika författare, vissa mer kända än andra. Jag kommer inte att skriva något om innehållet i historierna eftersom de är så korta. Jag är inte så imponerad av dem heller men visst är några av dem lite spännande i alla fall. Jag läste ju tidigare denna månad novellsamlingen "Mord på önskelistan" och båda böckerna håller ungefär samma medelmåttiga klass.


"Mord under julgranen" innehåller följande noveller:

"När snön föll" av Åke Edwardson
"Det röda" av Inger Frimansson
"Förrättningen" av Håkan Nesser
"Mannen som inte var där" av Katarina Mazetti
"Mumien flyger" av Arne Dahl
"Equinox" av John Ajvide Lindqvist
"Vill du dö för mig?" av Johanna Nilsson
"Före paus" av Torbjörn Flygt
"Irmas fasta lår" av Maria Ernestam
"Mannen med huvan" av Henning Mankell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar