Sök i den här bloggen

Translate

söndag 6 januari 2013

"Innan du dog" av Camilla Grebe och Åsa Träff

Camilla Grebes och Åsa Träffs tredje bok om psykoterapeuten Siri Bergman heter "Innan du dog" och i den får Siri en överraskning gällande hennes avlidna man när hon ska rensa bort hans saker. Bland hans papper hittar hon en dödsannons för en person hon inte känner till. Då hon på nätet upptäcker att den döda mannen mördades en kort tid innan hennes man begick självmord känner hon att hon vill ta reda på om de två händelserna på något vis hänger ihop. Siri tvingas inse att man visst kan leva med en person utan att egentligen känna honom.

Jag har varit lite velig i mina betyg på systrarna Grebes och Träffs böcker och återigen så har jag svårt att bestämma mig för vad jag tycker. "Innan du dog" är lättläst med ett enkelt språk och korta kapitel. Handlingen är okej men ändå känns det som om något saknas så betyget blir godkänt men inte mer. Trots detta så vill jag läsa mer av denna författarduo.

Tidigare böcker i serien om Siri Bergman:
"Någon sorts frid"
"Bittrare än döden"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar