Sök i den här bloggen

Translate

fredag 26 juli 2013

"Det fjärde offret" av Mari Jungstedt

Nu har jag läst ännu en för mig ny författare. Den här gången blev det Mari Jungstedt och hennes nionde bok i serien om polisen Anders Knutas. "Det fjärde offret" är en lättläst bok med korta kapitel och jag tycker att den är ganska bra. Historien är bra uppbyggd och läsaren får historien berättad för sig från flera olika håll. Ganska snabbt förstår man att det förflutna spelar en stor roll i det som sker.

Ett rån mot en värdetransport i Klintehamn på Gotland en morgon i augusti är upptakten på en serie våldsamma händelser. I sin flykt från platsen kör de tre rånarna på en sexårig flicka som senare avlider på sjukhus. Anders Knutas och hans kollegor påbörjar rånar- och mördarjakten men de har inga direkta misstänkta. När en person sedan hittas mördad i ett ödehus upptäcker de ganska omgående att det är en av mördarna som dödats. Men av vem?

"Det fjärde offret" tillhör inte det bästa jag läst men den är hyggligt bra och spännande och jag tror att jag kommer att läsa mer av denna författare i framtiden.

Boktrailer för den här boken:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar