Sök i den här bloggen

Translate

lördag 6 juli 2013

"Till offer åt Molok" av Åsa Larsson

Det här är andra boken jag läser av Åsa Larsson och det är hennes femte bok om åklagaren Rebecka Martinsson. De två böckerna jag läst är helt klart godkända deckare och författaren har definitivt ett eget sätt att berätta på, men enligt mig tillhör de ändå inte det bästa genren. För även om de inte är dåliga så finns det så många som är bättre. Här i "Till offer åt Molok" gillar jag dock att hon knyter ihop dåtid med nutid. Det ger historien något litet extra.

Här berättar författaren själv om handlingen:



"Till offer för Molok" är en lättläst bok och jag ger den medelbetyg. Utöver de två böckerna som jag läst av Larsson så har jag också sett filmen "Solstorm" som är baserad på hennes bok med samma namn. Filmen är helt okej.

Tidigare läst av denna författare:
"Till dess din vrede upphör"

1 kommentar:

  1. Gillar Åsa Larsson. Har läst Svart stig och Solstorm.
    Den här boken står definitivt på listan...

    SvaraRadera