Sök i den här bloggen

Translate

måndag 7 oktober 2013

På bio nu - Skumtimmen


Detta är ju ett måste - om filmen är lika bra som boken är vill säga! 

Johan Theorins Ölandskvartett är så bra att det är med lite sorg i hjärtat jag nu ska ge mig på att läsa den sista delen - "Rörgast".  Jag kommer verkligen att sakna dessa underbara böcker, speciellt karaktären Gerlof Davidsson.
Samtidigt har jag upptäckt att "Skumtimmen" nu går på bio. Jag hoppas verkligen att de lyckats med filmen så att de inte förstör något som är så bra. Nu måste jag bestämma mig för om jag ska våga ge mig på att se den (och då riskera att bli besviken) eller inte...

Filmens trailer:



Ölandskvartetten innehåller följande böcker:
"Skumtimmen"
"Nattfåk"
"Blodläge"
"Rörgast"

Andra böcker av Johan Theorin:
"Sankta psyko"
"På stort alvar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar