Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 27 mars 2014

"Du går inte ensam" av Mari Jungstedt

Efter den förra boken kände jag att det var dags att satsa på ett säkert kort. Mari Jungstedt skriver lättlästa och hyggligt spännande deckare och "Du går inte ensam" är inget undantag. Utan problem läste jag ut den på en dag.

En septembermorgon försvinner 3-årig Vilma från den skönhetssalong där hennes mamma arbetar. Det finns inga vittnen som sett något och polisen har inga spår att gå på. Karin Jacobsson leder utredningen eftersom Anders Knutas är halvtidssjukskriven på grund av depression. När sedan en fyraårig flicka försvinner då hennes familj besöker den årliga höstmarknaden ökar pressen på poliserna att hitta den person som ligger bakom kidnappningarna.

Jag gillar som sagt Jungstedts böcker eftersom de är underhållande, spännande och väldigt lättlästa. Jag har fortfarande en del böcker att läsa ifatt i den här serien och ser fram emot att göra det. Till er som ännu inte upptäckt dem kan jag rekommendera dem till semestern. Det är perfekta böcker att läsa i hängmattan i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar