Sök i den här bloggen

Translate

söndag 28 september 2014

Ljudbok - "Visning pågår" av Sofie Sarenbrant

Nu har jag äntligen hunnit lyssna klart på "Visning pågår" av Sofie Sarenbrant. Jag har haft den som sällskap när jag rest den senaste tiden. Att lyssna på en ljudbok gör att mina resor går snabbare och blir roligare. Så det kan jag tipsa om! Själva boken är jag så där lagom imponerad av. Det blir emellanåt lite långsamt och tråkigt och intrigen i sig är inte speciellt nervkittlande. Uppläsare är Katarina Ewerlöf och hon gör det väldigt bra och har en mycket passande röst för just ljudböcker.

När Cornelia och hennes dotter Astrid vaknar i deras hus morgonen efter att de haft visning där gör dottern en hemsk upptäckt. Hennes pappa ligger mördad i gästrummet. Att han sovit just där beror på att han och Cornelia ligger i skilsmässa. Fallet hamnar på Emma Skölds bord. Det hela kompliceras emellertid lite av att Emmas syster Josefin är kompis med Cornelia. Emma får dock en del användbara upplysningar av sin syster. T.ex. får hon veta att Cornelia anförtrott sig till Josefin om att hennes man misshandlat henne under en längre tid. Men när poliserna utreder fallet måste de ställa sig frågan om det verkligen stämmer för ingen har sett några blåmärken och det finns inga direkta bevis för misshandeln. Men så begås ytterligare mord i samband med en husvisning och då måste utredarna på nytt fundera över vad motiven kan vara...

"Visning pågår" är okej men inte mer. Och jag misstänker att Sarenbrant velat överraska lite på slutet men jag hade ganska tidigt börjat misstänka hur det kunde ligga till så jag blev inte så chockad när jag lyssnade på det sista kapitlet.

Anda böcker jag läst skrivna av den här författaren:
"Vecka 36"
"I stället för dig"
"Vila i frid"
"Andra andningen"

Boktrailer för "Visning pågår":



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar