Sök i den här bloggen

Translate

fredag 2 januari 2015

Spännande TV-serier...

Jag tänkte börja året med att frångå boktipsen för en gångs skull och i stället tipsa om några TV-serier. En del av dem vet jag redan att jag tycker om och ett par är serier som jag ser fram emot att ge en chans och som jag förhoppningsvis kommer att gilla!

Jag har blivit lite nyfiken på "State of affairs" som har seriestart på TV3 i vår. Trailern körs för fullt för tillfället och huvudrollen innehas av Katherine Heigl som spelar CIA-agent.



En annan intressant premiär tycker jag att "Backstrom" är. Den kommer att visas på TV3 i vår. Leif GW Perssons böcker om Bäckström har skrivits om till TV-serie av Hart Hanson. Karaktären Evert Bäckström har döpts om till Everett Backstrom och handlingen utspelar sig i Portland. Det ska bli väldigt spännande att se resultatet!



"Elementary" är en serie som jag fastnat för ordentligt. Jonny Lee Miller är formidabel som en modern Sherlock Holmes och Lucy Liu gör sin roll som dr Watson precis lika bra. TV4 har hållit på att flytta runt serien mellan kanaler men under hösten visades den på Sjuan.



Nästa serie jag vill lyfta är "Law & Order: Special Victims Unit". Den har gått hur länge som helst (den är inne på 16:e säsongen) men ändå så har jag inte tröttnat på den. En anledning är nog att man genom åren bytt ut många av karaktärerna så att den på det sättet hela tiden förnyats.



Och så min favorit för tillfället, "Blacklist". Jag verkligen älskar den här serien!! Trailern nedan är för säsong 2 och TV3 har redan visat fram till avsnitt 8 av den säsongen under hösten. James Spader är fantastisk i rollen som Raymond "Red" Reddington.



Nu får det vara nog om TV-serier, i alla fall för den här gången.
Jag lovar att snart återkomma med årets första boktips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar