Sök i den här bloggen

Translate

fredag 7 augusti 2015

"Ni älskar dem inte" av Belinda Bauer (originaltitel: "Finders Keepers") - ljudbok

Nu på semestern har jag lyssnat på "Ni älskar dem inte" av Belinda Bauer när jag legat i solstolen och den här boken tycker jag faktiskt fungerar väldigt bra som ljudbok. Uppläsare är Torsten Wahlund och till detta uppdrag passar han väldigt bra. Handlingen är spännande och engagerande och jag tappade aldrig tråden, vilket annars är lätt att göra just då man lyssnar på en ljudbok som inte håller spänningen uppe. 

Jess sitter i bilen och väntar på sin pappa. Plötsligt kommer någon upp utanför bilen och hon hinner knappt reagera förrän starka händer drar ut henne. När hennes pappa kommer tillbaka hittar han en liten lapp på ratten där det står "Ni älskar henne inte". Polisen tror först att Jess kan ha rymt men hennes föräldrar hävdar att hon inte skulle göra det. Lappen talar dessutom emot det. När också nioårige Pete försvinner då han sitter ensam i familjens bil och ännu en lapp med budskapet "Ni älskar honom inte" hittas på den ratten förstår man att en kidnappare är i farten. Det kommer dock inga krav på lösensummor utan i stället fortsätter fler barn att försvinna. Denna högsommar i Exmoor blir inte som vanligt och folk är rädda. Vart har barnen förts och varför? Och vem är det som tar dem?

Jag har tidigare läst två böcker av Belinda Bauer. Läs vad jag tyckte om dem genom att klicka på titlarna nedan. "Ni älskar dem inte" är absolut värd att läsa eller lyssna på och den får ett bra betyg av mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar