Sök i den här bloggen

Translate

söndag 18 oktober 2015

"Älskaren från huvudkontoret" av Camilla Grebe

En mycket bra psykologisk thriller, kanske den bästa i år! Så sammanfattar jag Camilla Grebes senaste bok, "Älskaren från huvudkontoret". Det här är hennes första bok utan samarbete med någon annan. Hon brukar ju annars skriva böcker tillsammans med sin syster, Åsa Träff, eller med Paul Leander-Engström. Jag tycker att hon gör det mycket bra på egen hand. Det börjar kanske lite segt men ganska snart tar storyn fart och sedan är det svårt att lägga ifrån sig boken...

Emmas liv är på topp. Hon har en älskare som hon är väldigt kär i. Och nu har han gett henne en diamantring som hon stolt kan visa upp för sina kollegor. Det enda som gör allt lite jobbigt är att han vill hålla förhållande hemligt. Det är nämligen så att han är hennes högste chef och han florerar ofta i tidningarna. Detta gör att han inte vill göra deras förhållande offentligt. Men så dyker han inte upp till deras förlovningsmiddag och Emma får inte tag i honom. Han verkar ha försvunnit spårlöst. Strax därefter hittas en bestialiskt mördad kvinna i hans bostad...

"Älskaren från huvudkontoret" rekommenderar jag varmt om man gillar psykologiska deckare! Jag tror att Grebe kommer att lyckas mycket bra om hon fortsätter att skriva på egen hand. Med det har jag inte sagt att hennes tidigare samarbeten inte förtjänar en fortsättning, för det gör de! Jag har läst även dem och om ni vill vet mer om dem så klicka på titlarna nedan.

Serien som Camilla Grebe skrivit tillsammans med Åsa Träff:

"Någon sorts frid"
"Bittrare än döden"
"Innan du dog"
"Mannen utan hjärta"

Serien som Camilla Grebe skrivit tillsammans med Paul Leander-Engström:

"Dirigenten från Sankt Petersburg"
"Handlaren från Omsk"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar