Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 26 januari 2016

"Små svarta lögner" av Sharon Bolton (originaltitel: "Little Black Lies")

Den här boken har blivit så hyllad av recensenter att jag bara var tvungen att läsa den. Och visst är den bra och spännande men den är, enligt mig, inte så sensationell som jag trodde den skulle vara. Emellanåt hinner jag t.o.m. tröttna lite under de dryga 400 sidorna. Inte för att det är ointressant utan mer för att boken emellanåt tappar lite fart. "Små svarta lögner" är engagerande och hyggligt spännande och bjuder på en del överraskningar och den är absolut läsvärd.

För tre år sedan förlorade Catrin sina två söner då hennes dåvarande bästa väninna Rachel lämnade dem i sin bil och olyckan var framme. Sedan dess har Catrin inte varit sig själv utan sorgen har mer eller mindre ätit upp henne och hon planerar sin hämnd. Hon har bestämt sig för att den ska utföras på treårsdagen av hennes söners död...

Historien utspelar sig i ett litet samhälle på Falklandsöarna och man får följa den ur tre personers perspektiv. På så sätt får man som läsare ta del av händelserna från fler håll och det är ett intressant sätt att berätta en historia på. Som jag skrev ovan så är "Små svarta lögner" definitivt så bra att den bör läsas!

Jag har tidigare läst nedanstående böcker av Sharon Bolton. Klicka på titlarna för att läsa om dem.

"Rov"
"Livrädd"
"Nu ser du mig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar