Sök i den här bloggen

Translate

söndag 6 mars 2016

"Somliga linor brister" av Varg Gyllander

Äntligen har jag haft tid att börja på högen med inköpta reaböcker! Jag gjorde som jag gjort de senaste åren, köpte några (för mig) nya författare och några väl bekanta. Först ut blev en av de nya bekantskaperna, "Somliga linor brister" av Varg Gyllander. Det är en lättläst och hyggligt spännande deckare med den lilla, i genren utstickande, egenheten att det främst är kriminalteknikerna man följer medan kriminalpoliserna har en mindre roll i berättelsen.

Det som först verkar vara en olyckshändelse utvecklas snabbt till en mordutredning. Det är kriminalteknikern Ulf Holtz som först upptäcker att den unga kvinnan som hittas i en fontän i de centrala delarna av staden har skjutits. Han och kollegan Pia kämpar med att hitta bevis och tyda dem. När så ett andra skjutet offer hittas verkar det som om samma mördare slagit till igen. Nu måste de arbeta snabbare med utredningen så att inte fler offer hinner skördas...

"Somliga linor brister" är helt okej och ett definitivt fynd med tanke på vad den kostar på rean. Det är inte alls omöjligt att jag framöver kommer att läsa fler böcker av den här författaren. Jag har även hunnit läsa en andra reabok och den kommer jag att lägga ut ett inlägg om här på bloggen under veckan som kommer.

2 kommentarer:

  1. Var ett tag sedan jag läste Gyllander men gillade hans böcker! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, den var som sagt helt okej :)

      Radera