Sök i den här bloggen

Translate

fredag 1 september 2017

"I morgon kommer jag att sakna dig" av Heine Bakkeid (originaltitel: "Jeg skal savne deg i morgen")

När jag läste om denna bok fick jag stora förhoppningar om att den skulle vara riktigt bra, men tyvärr så blev jag besviken. "I morgon kommer jag att sakna dig" är inte dålig, men jag tyckte inte riktigt att storyn lyfte. Och det blev lite mycket drogdimmor för min del. Men med det skrivet så måste jag också skriva att jag inte hade några problem med att läsa ut boken för den är trots allt lite spännande och jag ville verkligen veta vad som hänt och vem mördaren var.

Den för detta förhörsledaren Thorkild Aske har precis släppts ut från fängelset där han avtjänat ett 3-årigt fängelsestraff för att han drogpåverkad kört ihjäl en ung kvinna. Nu försöker han hitta rätt i sitt nya liv och söker jobb. Men innan det riktigt tar fart blir han övertalad att åka till en fyrholm långt upp i norr för att hjälpa till i sökandet efter en ung man som försvunnit till havs. Alla utom modern till den unge mannen verkar övertygade om att han är död. Samtidigt som Aske kämpar med sina egna problem börjar han inse att det är något skumt med mannens försvinnande och så smått börjar han tro att ett brott faktiskt kan ligga bakom försvinnandet...

"I morgon kommer jag att sakna dig" är som sagt helt okej men den saknar den "wow-faktor" som jag hade hoppats på. Om jag kommer läsa fler böcker av Heine Bakkeid får framtiden utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar