Sök i den här bloggen

Translate

lördag 10 februari 2018

"Främlingen vid havet" av Nora Roberts (originaltitel: "Whiskey Beach")

I två veckors tid kommer jag ägna mig väldigt mycket åt vinter-OS, som ju för svensk del började väldigt bra!!  Men jag ska försöka hinna läsa lite emellanåt också. Jag har nu läst ut "Främlingen vid havet" av Nora Roberts och den valde jag av två orsaker. För det första kände jag för något lite mer "lättsamt" och sedan var det också så bra att jag kunde köpa den här boken och en till av Roberts för 49 kr/st, båda i formatet storpocket - som är ett format jag bara älskar. "Främlingen vid havet" är lättläst och det är en blandning av spänning och romantik. Tyvärr är den lite mindre spännande än jag hade hoppats på men om man gillar Roberts böcker så tror jag att man uppskattar även den här.

Eli Landon var en framgångsrik brottsmålsadvokat, men då hans hustru mördades och han själv blev anklagad för mordet förlorade han allt. Däremot fanns det inte bevis för att han skulle ha begått mordet så han friades. Nu har han bestämt sig för att dra sig tillbaka till familjens stora hus i det lilla samhället Whiskey Beach vid havet. Där möter han den levnadsglada och vackra Abra Walsh som hjälpt hans farmor att se till huset. De lär känna varandra och sakta utvecklas förhållandet. Men allt är inte frid och fröjd för någon har och fortsätter att bryta sig in i huset. Eli och Abra bestämmer sig för att ta reda på vad det är som pågår och samtidigt försöka ta reda på vem det var som mördade Elis fru. För mycket pekar på att allt hänger samman...

"Främlingen vid havet" är inte den bästa boken av Nora Roberts som jag läst. Men emellanåt tycker jag att det är lite trevligt att läsa något av henne eftersom det oftast är böcker som är hyggligt spännande och lätta att ta till sig.

"Främlingen vid havet" finns också som e-bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar