Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 15 mars 2018

"Står dig ingen åter" av Anna Karolina

Mitt första ljudboksfynd på årets bokrea är "Står dig ingen åter" av Anna Karolina. Jag har inte riktigt fastnat för hennes böcker då jag surfat runt på boksidorna. Varför vet jag inte nu när jag lyssnat på den här boken. Tyvärr missade jag första delen ("Stöld av babian") och jag tror att jag vet lite för mycket om den nu för att kunna läsa eller lyssna på den. "Står dig ingen åter" är alltså den andra delen i serien om polisen Amanda Paller och den är riktigt ohyggligt spännande och välberättad. Karaktärerna är intressanta och lika mycket som man vill veta upplösningen på storyn så vill man veta mer om dem.

En kvinna mördar sin sjuåriga dotter och när polisen kommer till platsen tuggar hon på ett av dotterns öron. Det visar sig att kvinnan var påverkad av den hallucinogena drogen MDPV, även känt som badsalt eller kannibaldrogen. Amanda Paller och hennes kollegor kommer fram till att kvinnan måste drogats av någon annan och att hon ofrivilligt blivit en mördare. Snart begås fler mord på samma sätt och Amanda inser att de jobbar mot klockan. På eget bevåg infiltrerar hon kretsarna kring den maffialedare som levererar den otäcka drogen. Samtidigt dyker hennes före detta pojkvän Adnan upp igen. Han har i flera år varit på flykt från rättvisan eftersom han är en misstänkt polismördare. Men han är också far till Amandas tvillingar, något hon hittills hållit hemligt.

Jag är lite ledsen över att jag inte gett den här serien en chans tidigare och att jag dessutom missade att det fanns en tidigare del när jag köpte den här. Det jag gläds åt är att jag också köpte den tredje delen i serien (som inbunden) nu på rean. Så den kan jag se fram emot att snart läsa!

Ljudboken är 12 timmar och 4 minuter lång och den är uppläst av Mattias Linderoth.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar