Sök i den här bloggen

Translate

söndag 18 mars 2018

"Tills bara aska återstår" av Lisa Bjurwald

Jag fortsätter att beta av mina bokreafynd! För återigen kan jag konstatera att jag valde ytterligare en mycket bra bok. "Tills bara aska återstår" är Lisa Bjurwalds första bok om specialpolisen Rebecka Born. Jag läste den andra delen ("Ta min hand") för ett tag sedan och tyckte så mycket om den att jag slog till på första delen nu på rean och det var som sagt ett bra val. Boken är välberättad, intressant och lättläst, mycket beroende på att spänningen hela tiden ökar.

Rebecka Born har fått chansen att göra karriär som specialpolis inom Sektionen för särskilda hot, som är en elitgrupp som bekämpar terrorism och organiserad brottslighet. När det sker två mystisk kvinnomord i Värnland får hon sitt första uppdrag. Båda kvinnorna har hittats stympade och brända vid Klarälven. På plats får hon veta att det rör sig om två mörkhyade kvinnor och hon inser att det finns flera rasistiska krafter i Karlstad med omnejd. Rör det sig om rasistiska mord eller är det en seriemördare som härjar? Spåren leder mot Rebeckas släktgård Ulfsby som numera är ett flyktingboende. Stället väcker också hemska minnen till liv och Rebecka får kämpa lika mycket med dem som med utredningen.

"Tills bara aska återstår" är som sagt en mycket bra bok som jag varmt kan rekommendera! Och detsamma gäller andra delen som ni kan läsa om här. Själv hoppas jag på en fortsättning på serien!

"Tills bara aska återstår" finns också också som ljudbok. Den är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 8 timmar och 47 minuter lång.

2 kommentarer:

  1. Ja den var riktigt bra! Sträcklyssnade!
    Hade missat att det kommit en del 2 så tack för tipset! :)

    SvaraRadera