Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 17 maj 2018

"Mord och martinis: Kändiskockens död" av Ingrid Remvall

Jag valde att läsa "Mord och martinis: Kändiskockens död" eftersom det ibland är skönt att läsa någon mer lättsam deckare. Boken, som är skriven av Ingrid Remvall, utlovar på baksidan att man som läsare både kommer att skratt och hålla andan. Och visst är den både underhållande och spännande, men kanske fastnar skrattet lite i halsen emellanåt då det blir lite för larvigt.

Bella jobbar på en eventbyrå men drömmer om att kunna försörja sig på sin blogg. Problemet är att hon nästan inte har några följare. Hennes sambo Dante vill inget hellre än att hon ska ge upp bloggandet och skaffa barn med honom. När Bella i jobbet besöker en restaurang som eventbyrån ska sköta öppningseventet åt snubblar hon över en död kändiskock. Han är naken, insmetad i grädde och har fått ett pentagram inristat i magen. När Bellas mamma föreslår att hon ska göra om sin blogg till en mordlösarblogg bestämmer hon sig för att göra det och samtidigt som antalet följare ökar får hon också upp spår som kan leda till att hon hittar mördaren...

På något sätt gillar jag den här boken, även om den kanske inte helt motsvarade mina förväntningar. Och jag tror nog att jag kommer att bli sugen på fler mord och martinis...

"Mord och martinis: Kändiskockens död" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Charlotta Jonsson och den är 12 timmar och 10 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar