Sök i den här bloggen

Translate

lördag 11 augusti 2018

"Slaktaren" av Gabriella Ullberg Westin

Gabriella Ulberg Westins böcker blir bara bättre och bättre! "Slaktaren" är den fjärde boken i serien Morden i Hudiksvall. Jag vet inte om jag färgas lite av att jag för många år sedan bodde två och halvt år i staden, men jag tror inte det. Däremot så gör det onekligen att jag lätt kan känna igen mig i miljöbeskrivningarna. Boken är lättläst, dels eftersom storyn är välberättad och spännande men också på grund av de intressanta karaktärerna och de korta kapitlen.

En morgon under älgjakten i början av oktober görs en makaber upptäckt på en gård i Delsbo. Tillsammans med djurkropparna i slakteriet hänger en manskropp. Det visar sig vara en av jägarna i jaktlaget som jagar på ägorna. Kriminalinspektör Johan Rokka och hans kolleger på Hudiksvallspolisen inleder en förundersökning. När så ytterligare en man hittas brutalt mördad skakas bygden ordentligt. Är det en seriemördare som härjar i trakterna? Rokka och kriminalteknikern Janna Weissman står inför en av sina tuffaste fall.

Har ni inte redan upptäckt den här serien så är det dags att göra det nu! Vill ni hellre lyssna på "Slaktaren" så finns den som ljudbok. Den är uppläst av Callin Öhrvall Delmar och den är 10 timmar och 15 minuter lång. Nedan kan ni klicka på respektive titel för att läsa om de tre tidigare delarna.

"Ensamfjäril"
"Springpojken"
"Fixaren"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar