Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 25 september 2018

"Bilder av henne" av Karin Slaughter (originaltitel: "Pieces of her")

Jag vill börja med att tacka HarperCollins Nordic för detta förhandsexemplar av "Bilder av henne" och jag fortsätter med att tacka Karin Slaughter för den spännande underhållningen! Det var en jättefin överraskning som damp ner i brevlåda och efter att nu också ha läst boken så är jag ännu gladare. Jag tycker att den är riktigt bra och annorlunda på ett positivt sätt. Den sticker ut och den håller ett högt tempo. Min erfarenhet är att Karin Slaughter brukar skriva intressanta och fängslande böcker (jag har tidigare läst "De vackraste" och lyssnat på "De fångade") och "Bilder av henne" är inget undantag.

Andrea är vuxen och hon vet allt om sin mamma, precis som alla gör. Mamman, Laura, är logoped och lever ett stillsamt och väldigt normalt liv och det har hon gjort i hela Andreas liv. Men en dag inträffar något hemskt då de två lunchar på en galleria. En ung man kommer in och börjar skjuta folk. Andrea söker skydd men till hennes stora förvåning är hennes mamma lugnet själv och försöker prata med förövaren och få honom att ge upp eller åtminstone använda den sista kulan på henne och skona dottern. Det går inte riktigt som hon vill och den film som sprids efter dådet visar hur Laura lugnt och kallsinnigt avväpnar och dödar mannen. Andrea chockas och tvingas fråga sig själv om hon egentligen vet vem hennes mamma är...

Jag gillar som sagt "Bilder av henne". Den har en hög spänningsfaktor och det är en lättläst bladvändare.

Boken kommer också att komma som ljudbok uppläst av My Holmsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar