Sök i den här bloggen

Translate

fredag 28 september 2018

"Polisen och mannen som väntade på döden" av Gösta Unefäldt

Jag har lyssnat på ännu en av Gösta Unefäldts böcker i serien Polisen i Strömstad. Handlingen i "Polisen och mannen som väntade på döden" utspelar sig i november så det är en mycket passande höst- eller vinterbok. Jag är verkligen fast i denna serie nu och kan inte sluta lyssna. Det är inget speciellt högt tempo och ingen nervkittlande spänning, men det är ganska rått och definitivt klurigt. "Polisen och mannen som väntade på döden" är uppläst av Fredde Granberg och den är 9 timmar och 57 minuter lång.

Besättningen på en räktrålare får en fasansfull fångst när de trålar utanför Koster. De får upp en man invirad i stålnät och liket är illa tilltygat av havsdjur. Polischef Gustav Jörgensson börjar tillsammans med Bo Kronborg, Nils Gryt, Evald Larsson, Pernilla Bitén och Anita Löfstedt att jobba med fallet. Offret visar sig vara en man som hållit sig mest för sig själv och det gör det svårt att hitta vittnen. Däremot finner man ytterligare en mördad man. Han hittas i det första offrets hem och helt plötsligt är det inte uppenbart om det var meningen att båda två skulle dö eller om en av dem bara befann sig på fel plats vid fel tillfälle...

Jag rekommenderar varmt att man lyssnar på böckerna i den här serien. Det är riktigt bra mordgåtor att klura på och karaktärerna är helt underbara. Det kommer inte att dröja så länge innan jag tar mig an nästa del i serien!

Vill ni läsa om fler böcker i denna serie här på bloggen så sök på författarens namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar