Sök i den här bloggen

Translate

lördag 1 september 2018

"Polisen och Marias hemlighet" av Gösta Unefäldt

1 september och höst!! 🍁🍂 Den perfekta årstiden att mysa ner under en filt i soffan med en spännande bok. Men trots att jag bara älskar hösten så kommer jag inte kunna hålla mig från att lyssna vidare på Gösta Unefäldts böcker i serien Polisen i Strömstad. Den senaste av dem som jag lyssnat på är "Polisen och Marias hemlighet" och den är lika underhållande som de andra delarna jag redan avverkat. Den här är, precis som de andra, uppläst av Fredde Granberg och den är 10 timmar och 27 minuter lång.

Polischef Gustav Jörgenssons dotter har kommit hem på besök. Med sig har hon sin partner och sambo Maria. Att dottern är lesbisk är något som kommer som både en chock och överraskning för Jörgensson men hans hustru tar det med ro. Någonstans har hon nog anat det. Mitt under den hektiska semestertiden i Strömstad hittas en mördad kvinna vid altaret i Strömstads kyrka. Jörgensson, Gryt, Kronborg och Bitén får ett knepigt fall på halsen och när offret också visar sig vara någon som en av dem känner blir det ännu tuffare...

Utöver att jag nu lyssnar mig igenom de böcker som lästs in i denna serie så har jag också upptäckt att man kan titta på de delar som blev TV-serie (med Per Oscarsson i rollen som polischef Gustav Jörgensson) på STVPlay och Öppet arkiv. Jag kan varmt rekommendera dem för det är riktiga klassiker! :) Jag kommer definitivt att både fortsätta med lyssnandet och tittandet!

Jag har tidigare lyssnat på följande delar i serien:
"Polisen och mordet i stadshuset"
"Polisen och den oförfalskade ondskan"
"Polisen som fick förnyat förtroende"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar