Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 23 oktober 2018

"Kärlek, bakelser & en mops" av Annie England Noblin (originaltitel: "Pupcakes: A Christmas novel")

Nu kommer säsongens första inlägg om en bok med julkänsla! Detta tack vare HarperCollins Nordic som var så snälla och skickade "Kärlek, bakelser & en mops" till mig. Tack!! Det är en feel good-bok skriven av Annie England Noblin. Jag har inte läst något av henne innan så det var roligt att göra det nu. Det är inte (som så många av böckerna jag läser) en deckare/thriller utan som jag skrev en feel good-historia där huvudingrediensen är kärlek till både människor och djur. Jag fick årets första julmys-känsla (även om handlingen också täcker Halloween och Thanksgiving) och jag blev glad av den här boken så jag tycker att det är ett bra tips för årets sista månader.

Bagaren Brydie Bensons är relativt nyskild och deprimerad. Hon har lämnat sin hemstad för att prova livet i en ny stad. Hennes höggravida väninna känner behov av att Brydie skaffar sig en egen bostad och eftersom hon som mäklare blivit ombedd att skaffa en husvakt åt en äldre dam som flyttat till ett äldreboende erbjuder hon Brydie att bo där. Det finns dock en hake. I avtalet ingår det att ta hand om damens mops Teddy Roosevelt. Motvilligt går Brydie med på detta. Hon skaffar sig också ett nattjobb som bagare i en större mataffär. Sakta öppnas Brydies sinnen och via mopsen lär hon känna den äldre damen som äger huset hon bor i men också den snygge läkaren Nathan Reid.  Allt gör att det sakta börjar gå upp för Brydie att livet är ungefär som att lära sig ett nytt kakrecept: man måste testa några gånger innan det blir perfekt.

Jag brukar vilja läsa böcker med julkänsla i december och det får man definitivt av "Kärlek, bakelser & en mops". Gillar man feel good-temat så är det här ett hett tips. För min del kommer det med all säkerhet att bli fler sådana här böcker innan året är slut. Men innan dess kommer det komma fler spännande tips här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar