Sök i den här bloggen

Translate

fredag 11 januari 2019

"Inifrån" av Anna Kinberg Batra

Ju äldre jag blir desto mer intresserad och fascinerad blir jag av politik och politiker. Av den anledningen önskade jag mig bara två böcker i julklapp och det var "Inifrån" av Anna Kinberg Batra och Michelle Obamas "Min historia" - och jag fick dem båda!! Jag kände att de på olika sätt kanske kan ge en inblick i politikens värld och så vill jag gärna läsa vad två starka kvinnor har att berätta.

Jag började med "Inifrån" och när jag satte mig med den i lördags tänkte jag att jag kan ju läsa några kapitel och sedan läsa en deckare emellan för att sedan fortsätta med några kapitel till. Men så blev det inte för jag tyckte att "Inifrån" var så intressant att jag inte kunde lägga den ifrån mig förrän den var utläst. Min åsikt är att oavsett var man själv står politiskt så är den här boken mycket läsvärd för den ger en inblick i hur stressigt politiker kan ha det och hur små saker kan blossa upp till mer eller mindre en kris. Ibland bara för att omgivningen reagerar eller agerar på ett sätt som gör media intresserad. Dessutom skildrar den hur män och kvinnor behandlas olika bara på grund av kön. Men visst, man måste ha i åtanke att det är just från Annas perspektiv och upplevelser boken är berättad.

Blev ni intresserade men hellre lyssnar på böcker så kommer "Inifrån" snart också som ljudbok. Den är uppläst av Anna Kinberg Batra själv och den är 9 timmar och 47 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar