Sök i den här bloggen

Translate

måndag 21 januari 2019

"Mordet på Sara Weiss" av Dennis Karlsson

Jag är tillbaka efter en dryg veckas frånvaro här på bloggen. Efter genomgången diskbråcksoperation så börjar orken att blogga komma tillbaka. Det har inte blivit så mycket läsning av fysiska böcker eftersom det inte varit helt lätt att sitta i en bekväm ställning med ett sår på ryggen så jag har lyssnat i stället. "Mordet på Sara Weiss" av Dennis Karlsson påbörjade jag innan operationen men den är nu utlyssnad och den var helt okej. Tyvärr inte lika bra som första delen i serien om kriminalkommissarie Vera Lind, "Mareld", men den är hyggligt bra och får godkänt. Jag hade helst velat läsa den här boken men det var faktiskt prisskillnaden som avgjorde att det blev ljudboken. Den inbundna boken kostade sist jag kollade över 200 kr och det är dyrt när jag kunde komma över ljudboken för under 100-lappen...

Vera Lind kallas till en gammal övergiven hamn i Göteborg där två sargade kvinnokroppar har hittats i vattnet. De har hissats ner i vattnet från ett fartyg och det är två fotografer som hittar kropparna under en fotosession. Strax därefter hittas ytterligare en våldtagen och mördad kvinna och det dröjer inte alltför länge innan Vera och hennes kollegor kan koppla ihop fallen. Tillsammans med både gamla och nya medlemmar i utredningsteamet jobbar sig Vera närmare sanningen, men jakten på mördaren är farlig och när också en av hennes kollegor mördas ökar trycket på dem att ta fast förövaren. Samtidigt börjar gamla fiender från förra fallet vakna till liv och komma närmare. Någon verkar vara fast besluten om att hämnas.

Jag önskar som sagt att jag hade läst den fysiska boken för jag tror att jag kanske hade uppskattat den mer men nu är det som det är och "Mordet på Sara Weiss" lämnar mig i alla fall med känslan av att vilja läsa ytterligare minst en bok om Vera Lind. Ljudboken är uppläst av EvaMaria Oria och den är 11 timmar och 30 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar