Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 20 februari 2019

"Hämndens pris" av Erik Lewin

Den andra ljudboken jag valde att impulsköpa som sällskap efter den andra operationen var "Hämndens pris" av Erik Lewin. Jag valde den eftersom den lät väldigt spännande men också eftersom det är Stefan Sauk som läser den och han är en av mina absoluta favorituppläsare! Ljudboken är 12 timmar och 31 minuter lång. Det här är en mycket fartfylld och händelserik bok som är spännande från första till sista ordet. Mitt betyg blir mycket väl godkänd!

Den före detta yrkesmilitären Isaac Langer är på familjeutflykt med sin fru och deras tre barn. Men plötsligt förvandlas idyllen till en mardröm. Två rivaliserande gäng möts och i skottlossningen som följer skadas och dör flera civila som inte alls har med gängens konflikt att göra. Bland de döda finns Isaacs fru och deras tvillingar och han blir ensam kvar med deras yngsta dotter som bara är ett spädbarn. Hela Isaacs inre ropar på hämnd, men han vet vad hämndbegär gör med en människa och kämpar emot i det längsta. Han förlitar sig på polisen och bidrar till utredningen genom att vittna. Men när andra vittnen hotas till tystnad och förövarna går fria tappar han tilltron till rättsväsendet. Isaacs svärfar ber honom hämnas och förmedlar en kontakt som kan hjälpa honom ekonomiskt. När gänget återigen ger sig på Isaacs familj är det droppen för honom och han bestämmer sig för att sätta igång en hämndaktion av sällan skådat slag...

"Hämndens pris" (som inbunden) finns med på årets bokrea så jag vill tipsa er om att det går att fynda den! Jag tycker att det är en mycket bra och ohyggligt spännande bok. Erik Lewin har skrivit två andra böcker som jag nu faktiskt funderar på om jag inte borde läsa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar