Sök i den hÀr bloggen

Translate

torsdag 18 april 2019

🐣 "En frĂ€mling i mitt hus" av Shari Lapena (originaltitel: "A stranger in the house") 🐣

Jag har inte lĂ€st Shari Lapenas debutroman, "PĂ„ andra sidan vĂ€ggen", som blivit en stor succĂ©. Men efter att nu ha lĂ€st uppföljaren, "En frĂ€mling i mitt hus", sĂ„ mĂ„ste jag övervĂ€ga att göra det. Jag kanske inte blev riktigt sĂ„ uppskrĂ€md som citatet pĂ„ omslaget utlovar men det Ă€r en riktig bladvĂ€ndare med en del överraskande inslag och det gillar jag. Det Ă€r helt klart en lĂ€svĂ€rd bok!

Karen och Tom Àr lyckligt och relativt nygifta. De bor i ett fint omrÄde utanför New York. En kvÀll nÀr Tom kommer hem och som vanligt förvÀntar sig att Karen vÀntar pÄ honom med maten klar hittar han i stÀllet huset tomt. Allt tyder pÄ att Karen gett sig av i all hast, mitt i matlagningen. Kvar finns hennes handvÀska och mobil. NÀr polisen kommer tror Tom att det Àr för att berÀtta att hon Àr död, men det visar sig att hon ligger pÄ sjukhus. Hon har kört sin bil i hög hastighet rakt in i en stolpe och hon minns inget av kvÀllen. Detta Àr början pÄ Karens och Toms vÀrsta mardröm och plötsligt vet de inte vem de kan lita pÄ, inte ens om de kan lita pÄ varandra...

"En frĂ€mling i mitt hus" Ă€r en spĂ€nnande och mycket lĂ€ttlĂ€st bok som jag varmt kan rekommendera sĂ„ hĂ€r till pĂ„sk đŸ„ bĂ„de till er sjĂ€lva eller att stoppa i ett pĂ„skĂ€gg till nĂ„gon som gillar riktigt nervkittlande deckare.

💛🐣 Med detta inlĂ€gg passar jag pĂ„ att önska er en riktigt Glad PĂ„sk!! Jag tror dock att jag kommer att gör fler inlĂ€gg under pĂ„skhelgen för min intention Ă€r att Ă€gna mig ganska mycket Ă„t pĂ„skekrim... 🐣💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar