Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 7 maj 2019

"Kurragömma" av M.J. Arlidge (originaltitel: "Hide and Seek")

Den sjätte delen i M.J. Arlidges serie om kommissarie Helen Grace heter "Kurragömma" och det är den senaste ljudboken jag lyssnat på. Den är uppläst av Callin Öhrvall Delmar och den är 9 timmar och 15 minuter lång. Jag har lyssnat eller läst de tidigare delarna och ni kan läsa om dem genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan. Jag kan inte påstå att jag tycker att "Kurragömma" är en av de bästa i serien, men den är händelserik och mycket fartfylld. Däremot kanske inte så spännande eftersom jag tycker att det var ganska lätt att förutspå hur den skulle sluta...

Helen Grace sitter anhållen för flera mord och i väntan på rättegång har hon placerats på ett kvinnofängelse. Hon är inte speciellt populär där och det är hon inte heller i de flesta av hennes fd kollegors ögon. Men en av dem, Helens vän Charlie Brooks, kämpar tappert för att hjälpa Helen rentvå sitt namn. Läget och stämningen i fängelset skärps när fången i cellen bredvid Helens hittas mördad och lemlästad. Fångarna blir rädda och fångvaktarna söker svar. Helen kan inte låta bli att försöka ta reda på vem som ligger bakom det brutala mordet. Något som kommer försätta henne själv i fara. Och samtidigt gör Brooks allt för att få Helen fri...

"Kurragömma" är en helt okej deckare. Jag tycker att serien i helhet håller en bra nivå och tycker absolut att den är värd att läsas eller lyssnas på. Fortsätter man att översätta dessa böcker till svenska så kommer jag antagligen att fortsätta följa Helen Graces öde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar