Sök i den här bloggen

Translate

söndag 23 juni 2019

"Henrys hemlighet" av Kristina Ohlsson

Nu har jag läst årets hittills bästa bok!! ✨Jag behöver inte ens fundera på det! Jag älskar Kristina Ohlssons böcker och serien om Martin Benner blir verkligen bara bättre och bättre. "Henrys hemlighet" är den tredje delen i serien. "Lotus blues" och "Mios blues" är första resp. andra delen i serien och ni kan läsa om dem genom att klicka på titlarna. "Henrys hemlighet" är spännande från först till sista sidan och jag kan intyga att jag inte klarade av att lägga den ifrån mig innan den var utläst och nu sitter jag här och önskar att den hade varit längre för jag saknar redan karaktärernas sällskap... Jag hoppas verkligen att det kommer en fortsättning på den här serien för den är beroendeframkallande!

Advokaten Martin Benners vän Henry dör och han får då chansen att köpa dennes del i en antikhandel i New York. Eftersom han älskar antikviteter bestämmer han sig för att nappa på erbjudandet. Han kommer att äga den tillsammans med Henrys änka Magda. Men lyckan blir kortvarig för efter minnesstunden blir Martin uppsökt av en man som hävdar att Henry inte alls dog av sin sjukdom, utan att han blev mördad. Det börjar också hända konstiga saker i Martins och hans närmastes liv. Allt leder till att han ofrivilligt blir indragen i en jakt på sanningen om Henry. En person som han trodde sig känna, men som verkar ha haft flera hemligheter...

Jag skriver ofta att en bok är ett måste och jag menar det när jag skriver det. Men "Henrys hemlighet" (och de två tidigare delarna i serien) måste då nästan vara tvång... Så bra är de!! Vill ni hellre lyssna på "Henrys hemlighet" så finns den också som ljudbok. Den är uppläst av Magnus Roosmann och den är 13 timmar och 48 minuter lång. Och så en sista uppmaning - läs den här boken i sommar!! ☀️ Ni kommer inte att ångra er, jag lovar!

Vill ni läsa om fler böcker av denna författare så sök på hennes namn i sökrutan ovan.

1 kommentar: