Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 24 juli 2019

"Ornömordet" av Louise Björnlund

Det är kul att botanisera runt bland utbudet av alla ljudböcker! T.ex. hittade jag den här boken som var bättre än jag (lite fördomsfullt) förväntade mig. "Ornömordet" är både spännande och välberättad och jag har nu upptäckt en författare, Louise Björnlund, som jag absolut vill läsa mer av!

En ung man hittas mördad på ett bestialiskt sätt efter en sommarfest på idylliska Ornö i Stockholms skärgård. Kriminalkommissarierna Ewald Wermelin och Ulrika Bigård från Södertörnspolisen tar sig an fallet men ber också skärgårdsguiden Kina Bergsmed att bistå dem. Detta eftersom hon känner till folket som bor på ön. När ytterligare ett lik hittas morgonen efter regattan Ornö Runt ökar pressen på att hitta mördaren. Ewald och Ulrika börjar se kopplingar till ouppklarat fall och utredningsgruppen måste söka sig bakåt i tiden.

"Ornömordet" är en riktig sommarbok så vad passar bättre än att rekommendera er att lyssna på den nu i sommar 🍓 För den verkar bara finnas som just ljudbok. Den är uppläst av Gunilla Leining och den är 6 timmar och 18 minuter lång. Boken är den första delen i serien Skärgårdsmorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar