Sök i den här bloggen

Translate

lördag 7 september 2019

"Sinne utan svek" av Inger Jalakas

Nu har jag lyssnat ut andra delen i Inger Jalakas serie om kriminalinspektör Margareta Nordin. Den heter "Sinne utan svek" och ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 7 timmar och 22 minuter lång. Jag tycker att även den andra delen är spännande och bra och jag kommer definitivt att fortsätta följa den här serien.

En blåsig septembernatt brinner den gamla medeltidskyrkan i Lyckviken utanför Kungälv. När branden är släckt hittas en död människa framme vid altaret. Kriminalinspektör Margareta Nordin tar sig an fallet och kan konstatera att det finns flera misstänkta. Bl.a. en kyrkvaktmästare och en kyrkoherde. Det som oroar henne mest är att församlingens kvinnliga präst är försvunnen. Kan det vara henne man hittat död inne kyrkan? Samma natt och på samma ställe flyr den unga Soraya för sitt liv. Att något hemskt hänt henne kan man konstatera då hon kommer till psykakuten men hon minns inget av det hon varit med om. När Margareta får veta att det finns en ung kvinna som kan ha bevittnat branden börjar hon ana att fallen hänger samman, men hur?

"Sinne utan svek" är perfekt att lyssna på under höstruskiga dagar eller kvällar. Nu ska jag ta mig an någon annan författare men jag tror inte det dröjer alltför länge innan ni kan läsa om nästa del i den här serien här på bloggen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar