Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 25 september 2019

"Slav" av Anna med Jason Johnson (originaltitel: "Slave")

Oj vilken motbjudande käftsmäll den här boken är! Det är med en stor klump i magen som man läser eller lyssnar på "Slav", som är en sann historia berättad av Anna som kidnappades på öppen gata i London och tvingades till prostitution. "De valde mig eftersom ingen skulle sakna mig" säger hon själv. Anna hade lämnat Rumänien för ett liv i London och hon hade byggt upp ett liv där när det otänkbara händer. Det som berättas i boken är en fruktansvärd beskrivning av en värld som inte borde finnas. Lidandet är svårt att ta till sig och historien är oerhört gripande och hemsk. Jag tänker inte recensera innehållet eftersom det är Annas historia - utan bara säga att det är en bok som alla borde läsa eller lyssna på. Jag kan inte nog rekommendera den! För min del återstår nu att bearbeta det jag hört. Viljan att få till en förändring är också en känsla som stannar kvar i mig efter att ha kommit till slutet av boken.

Boken är skriven av Anna och Jason JohnsonLjudboken är uppläst av Viktoria Flodström och den är 9 timmar och 10 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar