Sök i den här bloggen

Translate

måndag 30 september 2019

"Spårlöst" av Lotta Luxenburg

För ett tag sedan lyssnade jag på första delen i Lotta Luxenburgs serie om kommissarie Nick Johansson och hans kollega Klara Pil. Den heter "Försvunnen" och ni kan läsa om den genom att klicka på titeln. Jag tyckte att den var helt okej och ville fortsätta med serien. Nu har jag lyssnat på andra delen, "Spårlöst", men fastnade inte riktigt i storyn den här gången. Jag vet inte varför men för mig så var det lite platt och inte jättespännande. Men på slutet lyfter det lite och därför får boken till slut ändå godkänt av mig. Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 6 timmar och 8 minuter lång.

En kvinna försvinner spårlöst efter en utekväll i Stockholm. Fallet hamnar på kriminalkommissarie Nick Johanssons bord och tillsammans med sin kollega Klara Pil försöker han hitta kvinnan innan det är för sent. Som vanligt då ett brott begåtts mot en kvinna söker de i hennes närhet och misstankarna faller på hennes man. Men när sedan ytterligare en kvinna försvinner inser de att de måste leta bredare. Vad knyter kvinnorna samman? Har de en gemensam fiende? Samtidigt kämpar både Nick och Klara med olika problem i sina privatliv.

"Spårlöst" är som sagt helt okej, men inget som griper tag i mig. Jag tror dock att jag kommer att lyssna på även nästa del och se om det återigen blir lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar