Sök i den här bloggen

Translate

fredag 13 december 2019

"11 nätter före jul" av Anna Fredriksson

Jag önskar alla en Glad Lucia med en passande titel: "11 nätter före jul"! ⭐️ Handlingen i boken börjar den 13 december på ett luciafirande på ett dagis och det känns ju passande idag! Det är första boken av Anna Fredriksson som jag läser och det beror kanske på att det inte är en spänningsbok/thriller utan den hör hemma i feel good-genren. Jag lyssnade på den och ljudboken är uppläst av Johanna Lazcano och den är 5 timmar och 15 minuter lång.

Frilansjournalisten David ska skriva en artikelserie om skilsmässor kring jul och under sin research upptäcker han till sin bestörtning att hans fru Erika skriver om deras äktenskap på en relationssajt. Äktenskapet hon beskriver är en katastrof och han inser att hon är på väg att begära skilsmässa, och att det är på självaste julafton hon tänker lämna honom. I ren desperation tar han kontakt med Erika via kommentarstråden under pseudonymen Rudolf. Erika tycker att Rudolf är en bra lyssnare och öppnar upp sig för honom. Men kommer den här taktiken hjälpa David att rädda äktenskapet eller kommer den att för alltid driva bort Erika från honom?

Jag valde boken mest pga av titeln eftersom jag ville ha något passande för Lucia. Som ni vet är det inte min favoritgenre men jag tror att man uppskattar den här boken om man gillar feel good-böcker. Därför tar jag med den på listan över tips på klappar och/eller julläsning! 🎅🏻

Och som sagt - jag hoppas att ni alla får en fin och mysig Lucia och en trevlig helg! 💫

1 kommentar: