Sök i den här bloggen

Translate

måndag 16 december 2019

"Änglaleken" av Aline Lilja Gladh

Nu har jag läst den andra delen i Örbyhusserien och den heter "Änglaleken" och är skriven av Aline Lilja Gladh. Första boken i serien lyssnade jag på i februari och den heter "Tändstickan" (ni kan läsa om den genom att klicka på titeln). Jag är mycket förtjust i karaktärerna i de här böckerna och man får följa händelserna genom fleras ögon och känslor, vilket förstärker storyn och gör den mer spännande och intressant.

Vintern har kommit till Örbyhus och bygden försöker läka efter allt det hemska som hänt där. Även Lo Karlberg. Hon har äntligen kunnat knyta an till sin lille son och saker börjar bli normala. Då begås ett brutalt mord. En av Los gamla skolkamrater avrättas framför ögonen på några lajvande ungdomar. Det blir upptakten på en rad våldsbrott och skumma händelser. Ska Los polisbror och hans kollegor hitta förövaren innan fler dör. Lo, som nu jobbar som receptionist hos polisen, kan inte heller låta bli att engagera sig i utredningen. Något som kommer visa sig vara betydligt farligare än hon kunnat tro...

Naturligtvis hamnar "Änglaleken" på listan över läs- och julklappstips 🎁 Handlingen utspelar sig i december och det gör att boken passar extra bra just nu! Själv har jag semester resten av året så jag hoppas att jag ska kunna hinna med att tipsa om extra mycket böcker fram till årsskiftet 💫

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar