Sök i den här bloggen

Translate

söndag 1 december 2019

"Ett julmirakel om dagen" (del 1 av 4) av Poppy Alexander (originaltitel: "25 Days 'til Christmas")

Då kommer första advents andra boktips! Återigen en feel good-historia som man kan följa fram till jul. Jag har lyssnat på första delen av fyra av "Ett julmirakel om dagen" av Poppy Alexander. Den är uppläst av Daniella Mendel-Erik och den är 2 timmar och 50 minuter lång. Av dagens två tips så är den här boken den som lättast skulle kunna vara en adventskalender att dela upp i delar om 24 och då alltså bli en riktig adventskalender. Eftersom jag bara lyssnat på en fjärdedel än så länge så skriver jag bara lite kort om handlingen.

Varje lördag i december säljer Kate julgranar utanför varuhuset där hon arbetar. På chefens order ska hon vara klädd som "sexig tomtenisse". Det är allt annat än en varm kostym och dessutom är lönen också låg. Kate är änka och har en liten son, Jack. Hon skulle vilja ge honom en äkta jul men bristen på pengar sätter stopp för det. Hon skulle helt enkelt behöva ett julmirakel... Samtidigt sörjer Daniel sin bortgång syster. De har haft som tradition att varje jul köpa en gran av Kate. Nu när han är ensam skulle han vilja berätta för Kate om systerns död. Dels för att han känner på sig att hon gått igenom något liknande men också eftersom han vill lära känna henne...

Jag hoppas att jag kommer att kunna följa även den här boken fram till jul. Jag har insett att jag är tidsoptimism men så här i december tycker jag att man ska tänka positivt. Men det finns många andra böcker som jag också hoppas att jag ska hinna med! ⭐️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar