Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 31 december 2019

✨ GOTT NYTT ÅR ✨ önskar jag med "Nyårsfesten" av Lucy Foley (originaltitel: "The Hunting Party")

Valet av den här boken just den här dagen känner jag inte att jag behöver förklara närmre. Jag önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR med "Nyårsfesten" av Lucy Foley! Jag hoppas att ni får ett fint (och psykopatfritt) avslut på 2019 och en härlig (och mordfri) start på 2020. Alltså raka motsatsen till vad karaktärerna i den här boken fick uppleva... Jag tycker att "Nyårsfesten" är hyggligt spännande men att den blir lite seg emellanåt. Jag saknar lite tempo helt enkelt. Men trots det så tycker jag att det här är en tillräckligt bra bok för att rekommendera er att läsa eller lyssna på den de kommande dagarna. Som ni då förstår finns "Nyårsfesten" också som ljudbok. Den är uppläst av Anna Maria Käll och den är 12 timmar och 6 minuter lång.

Det är slutet av december 2018 och nyårsafton är i antågande. I en lyxig jaktstuga i de skotska högländerna samlas nio vänner. De flesta av dem har känt varandra sedan universitetstiden. Festligheterna börjar lite trevande men tar sig den första kvällen på plats, den 30 december. Men hemligheter kommer att leta sig upp till ytan och konflikter tar återigen fart. Vem av dem är det som kommer att dö och vem av dem är den skyldige? Alla är inbjudna och alla är misstänkta...

Det räcker som beskrivning av den här boken. Ni förstår säkert att det kommer att urarta. Det är den första boken av den här författaren som jag läser och vi får väl se om det blir fler i framtiden.

💥 GOTT NYTT ÅR!! 💥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar