Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 19 december 2019

"Julafton på den lilla ön i havet" av Jenny Colgan (originaltitel: "An Island Christmas")

Nu kommer mitt kanske juligaste tips för i år! 🎅🏻 Jag har läst "Julafton på den lilla ön i havet" som är den tredje delen i en serie. Jag har inte läst de två första delarna och det behöver man inte heller göra för att få julkänslan som denna bok förmedlar. För två år sedan läste jag "Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden" av Jenny Colgan just av samma anledning och jag tycker att de båda är små söta historier. MEN det är inte några deckare eller thrillers utan det är feel good-böcker så vill man bara läsa spänning bör man undvika dem.

Flora upptäcker att hon är gravid och oroar sig mycket för hur pojkvännen Joel ska ta nyheten. Samtidigt håller Floras bror på att förlora sin make till den cancer som drabbat honom. Saif, läkaren och flyktingen från det krigshärjade Syrien, försöker komma underfund med sin första västerländska jul tillsammans med sina söner. En ovälkommen släkting gör entré på ön och ställer till bekymmer. Kommer öborna komma i julstämning innan det årliga julspelet och den efterföljande julfesten eller kommer osämjorna ta över?

Jag tycker att "Julafton på den lilla ön i havet" är charmig, gullig och sorglig. Allt på en och samma gång som den också sprider julstämning. Är man ute efter det så är det här boken att satsa på inför julhelgen 🎁 Den finns också som ljudbok. Den är uppläst av Irene Lindh och den är 9 timmar och 5 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar