Sök i den här bloggen

Translate

fredag 6 december 2019

"Maskmakaren" av Anna Ihrén

Det kändes så fel att läsa en så somrig bok som "Maskmakaren" nu i december. Men den har halkat ner i bokhögen ett tag nu så jag kände mig nästan tvungen att ta mig an den. Kanske är det pga den uppenbara uteblivna julkänslan i boken som jag inte riktig fick någon känsla för handlingen förrän framåt slutet.  "Maskmakaren" är den andra delen i Anna Ihréns Jubileumsserie och det är en helt okej deckare. Karaktärerna känns igen även från tidigare böcker och ni kan läsa om dem genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan.

Maskmakaren Louis arbetar natt och dag för att bli klar i tid inför Göteborgsoperans premiär av Fantomen på Operan. Men konstiga saker händer på operan och han är orolig för att maskerna han skapar för olycka med sig. Polisen Sandra Haraldsson har fullt upp på jobbet och när ett mord på en framgångsrik företagare begås ber hon sin chef Stålberg om att kalla in Sandras förre chef Dennis Wilhelmson som förstärkning. Motvilligt går Stålberg med på det och hon tar också in den fd danske polisen Mik. Som vanligt kan inte heller Dennis syster Viktoria låta bli att leka privatspanare men den här gången försätter hon sin familj i fara...

"Maskmakaren" går att läsa även om man inte följt hela serien men eftersom jag är förtjust i karaktärerna i de här böckerna så rekommenderar jag att man läser även dem. Nu önskar jag alla en trevlig helg!! ⛄️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar