Sök i den här bloggen

Translate

söndag 15 december 2019

"Onda hemligheter" av Monica Grönlund

Med ett vintrigt omslag önskar jag alla en fin tredje advent! 🕯🕯🕯 Att jag väljer att skriva så beror på att "Onda hemligheter" av Monica Grönlund inte kommer att hamna på någon topplista för min del. Jag tycker inte att den var speciellt bra och inte heller direkt spännande. Ljudboken är uppläst av Ludvig Josephson och den är 6 timmar och 43 minuter lång.

Polisen Tom Elfversons syster Elvira dör under oklara omständigheter och Tom vill gärna ta reda på vad som hänt. Dels för sin egen del men också för Elviras dotters skulle. Tom söker han sig tillbaka till ursprunget i Härjedalen och där återknyter han kontakten med sin barndomskamrat Harry Hansson. Han träffar också Tanja som han inleder en relation med. Han får veta lite om systerns förflutna men måste bege sig hem till Skåne för att försöka få sina kollegor att fortsätta utreda systerns död. Något den ansvarige utredaren inte alls är intresserad av...

Jag tycker att "Onda hemligheter" är ganska dålig faktiskt. Det är inte ofta som jag skriver så men nej jag fastnade aldrig i handlingen och inte för karaktärerna. Detta är första delen i en serie men just nu har jag svårt att se mig själv fortsätta följa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar